Tull & fjas

Skifter navn etter virusutbrudd

0

Anheuser-Busch InBev, bryggerigiganten som i 2012 kjøpte opp ølmerket Corona, har bestemt seg for å skifte navn på den populære ølvarianten.

Etter mye negativ omtale i forbindelse med det pågående virusutbruddet i Kina, har produsenten sett seg nødt til å endre navn på et av verdens mest solgte ølmerker.

Det nye navnet blir Ebola, som på Meksikansk betyr nytelse.

Hva omprofileringen vil koste vites ikke. At det er snakk om milliardbeløp er allikevel hevet over en hver tvil. Merket selges nemlig i barer og butikker over hele verden.

De første flaskene er ventet å nå Norge i løpet av neste uke. Alt eksisterende Corona-øl vil bli solgt med 50% rabatt i følge norsk dagligvareforening.

Tror du navneskiftet vil føre til økt salg for produsenten?

 

Nyhetshjulet

Bjørge (50): Bowlinggrepet har ødelagt sexlivet vårt!

Forrige artikkel

Ludo trekkes fra markedet- ser tydelig at det er et hakekors

Neste artikkel

Kanskje du også liker

Kommentarer

Skriv kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *